W czasach nauczania zdalnego, gdy widzimy się z uczniem tylko przez kamerkę internetową, warto stworzyć prezentację którą będziemy odkrywać razem z uczniem.
Chciałabym podzielić się swoimi. Są one bardzo proste w obsłudze, co według mnie jest ich dużym walorem. Warto podkreślić,że każdy specjalista prowadzi zajęcia według swoich określonych schematów, które są dostosowane do wymagań ucznia tak, aby zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa.Osobiście zależało mi, by jak najwięcej z nauczania sprzed pandemii zostawić w nauczaniu zdalnym. Muszę zaznaczyć, że mieliśmy ściśle opracowaną strukturę zajęć:
Nic w naszej pracy nie jest bez celowe. Gra uczyła nas współpracy, podejmowania decyzji, a nawet czasem negocjacji. Zazwyczaj uczeń miał do wyboru dwie gry. Zdarzało się, że ktoś inny chciał grać w inną dlatego umiejętność "dogadania" się i ustalenia między sobą zasad było kluczową i jak dla mnie istotną umiejętnością. Humor miał za zadanie kształtowanie kompetencji językowych, dzielenia się naszymi przeżyciami, no i wreszcie temat zajęć- najważniejsza część. Posumowanie służyło samoocenie i ocenie zajęć.
Dziś pracuję na prezentacjach stworzonych w genial.ly. Cały czas pracuję też nad udoskonaleniem naszej pracy z zachowaniem struktury zajęć. Muszę stwierdzić,że nic nie zastąpi realnej współpracy. Staram się jednak podtrzymać, to co udało nam się zbudować. Mam nadzieję, że moje pomocniki przydadzą się, powodzenia.
Komentarze
Prześlij komentarz