Przejdź do głównej zawartości

W krainie grzybów.



 W minionym tygodniu w naszej klasie omawialiśmy tematykę związaną z grzybami. W związku z tym dziś bardzo chętnie podzielę się z Wami moimi pomysłami i pomocami związanymi z tą tematyką.
W zdobywaniu nowych jak i utrwalaniu już posiadanych wiadomości towarzyszyło nam wiele ciekawych aktywności.

Tydzień rozpoczęliśmy od poznania budowy grzyba. Pomógł nam w tym prosty plakat. 

Link do plakatu znajdziesz TUTAJ

Omawialiśmy tematykę za pomocą wizualizacji (plastikowy grzyb), ale też pomogły nam interaktywne ćwiczenia, które moi uczniowie bardzo lubią:

Link do prezentacji znajdziesz TUTAJ


Tym razem stworzyłam interaktywne zdjęcie popularnego MUCHOMORA z ukrytymi zadaniami, które miały na celu utrwalić zdobytą wiedzę. Oprócz głównego celu jakim jest poznanie budowy grzyba dzieci ćwiczyły percepcje wzrokową i logiczne myślenie.

Link do karty pracy znajdziesz TUTAJ

W kolejnych dniach zdobywaliśmy wiedzę na temat grzybów jadalnych i trujących. W tym celu powstał kolejny plakat obrazujący najbardziej powszechne grzyby :

Link do plakatu znajdziesz TUTAJ

Razem z uczniami utrwalaliśmy nazwy grzybów jadalnych i trujących, korzystając z przygotowanych interaktywnych ćwiczeń jak i kart pracy. Dowiedzieliśmy się, że potrafią być do siebie bardzo podobne i dlatego na grzyby wybieramy się tylko z dorosłym opiekunem. Odczytywaliśmy i dopasowaliśmy etykiety do odpowiednich grzybów. Dokonywaliśmy ich opisu. Stworzyliśmy też grzyby z warzyw, co pomogło nam utrwalić wiedzę z zajęć. Warto wspomnieć, że tworząc nasze "warzywne" grzyby używaliśmy poznanych już wcześniej nazw, takich jak: KAPELUSZ, TRZON, GRZYBNIA.

Link do prezentacji znajdzieszTUTAJ




A oto nasze "WARZYWNE GRZYBY":



Nie zapomnieliśmy też o innych grzybach, z którymi możemy się spotkać nie tylko jesienią.

Link do prezentacji znajdziesz TUTAJ

Dowiedzieliśmy się dlaczego należy wyrzucać jedzenie z pleśnią, dlaczego ciasto rośnie, a nawet wykonaliśmy kilka eksperymentów.






Podczas "GRZYBOWEGO TYGODNIA", poznawaliśmy budowę grzybów, grzyby jadalne i trujące, stworzyliśmy makietę z poznanych grzybów, wyhodowaliśmy pleśń, zaobserwowaliśmy jak rosną grzyby- drożdże, dowiedzieliśmy się do czego ich używamy. 


W wcześniejszych postach podkreślałam, że nasze interaktywne czynności mają za zadanie pobudzać i urozmaicać prowadzone zajęcia. Nie są zamiennikiem, są uzupełnieniem. Z obserwacji widzę, że zdają egzamin znakomicie. Dzieci czekają na podsumowanie w postaci koła fortuny czy na zadania związane z wyszukiwaniem słowa za pomocą lupy czy latarki. Chętniej zgłaszają się do tablicy czy wypowiadają  się na dany temat. Dlatego zachęcam do wykorzystywania pomocy w tej formie nie zapominając jednocześnie o twórczym "stacjonarnym" działaniu. Idealna mieszanka to połączenie TIK i TRADYCYJNEJ formy prowadzenia zajęć. Powodzenia :) 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Emocje i własne grafiki :) Wystarczy zacząć...

Prawdopodobnie niektórzy z nas pracują znów w formie zdalnej, inni wciąż stacjonarnie, a jeszcze inni tak jak ja,: raz tak, a raz tak- hybrydowo. Chcę zaprezentować Wam coś zupełnie dla mnie nowego połączone z czymś nie tak nowym, ale wciąż aktualnym, ciekawym i niezwykle pomocnym w pracy zdalnej jak i stacjonarnej- własne rysunki umieszczone w Genially:) Przygotowałam prezentację o emocjach (6 podstawowych).  Zadania zawarte w prezentacji mają rozwijać m.in.: Oddziaływania terapeutyczne (w tym rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych, komunikacyjnych i technik szkolnych) : rozpoznawanie emocji, nazywanie emocji, czekanie na swoją kolej, naśladowanie... odczytywanie etykiet, kształtowanie wypowiedzi ustnej ćwiczenia percepcji słuchowej... Pierwszy raz wykorzystałam swoje rysunki. Jest, to o tyle pożyteczne, miłe i kreatywne zajęcie umożliwiające nam stworzenie takich grafik, które będą w optymalnym stopniu dostosowane do tematu lekcji i naszych potrzeb, a przede wszystkim po...

Na majowej łące...

W maju poruszamy wiele istotnych kwestii zaczynając od tematów związanych z naszą ojczyzną, o czym wspomniałam TUTAJ ,  TUTAJ  czy TUTAJ , po tematy związane z piękną Polską przyrodą, o której wspomnę w tym poście, kończąc na tematach związanych z rodziną, o których zamierzam wspomnieć w moim kolejnym poście niebawem :) ChcĘ podzielić się z Wami moimi pomocniczkami jak zwykle w wersji tradycyjnej i w wersji interaktywnej. Do opracowania materiałów wykorzystałam takie generatory jak:  Bystre oczko Czytanie globalne Wykreślanki Krzyżówki obrazkowe Do stworzenia interaktywnych kart pracy użyłam takich stron jak: https://www.liveworksheets.com / https://www.genial.ly/ https://wordwall.net/ Interaktywne ćwiczenia są dobrą alternatywą dla uczniów, którzy nie posiadają drukarek. Możemy stworzyć na podstawie już posiadanych przez nas kart pracy, onlinowe ćwiczenia, dzięki wspomnianej już stronie  https://www.liveworksheets.com / sprawdźcie sami: Karty pracy stworzone na...