W minionym tygodniu w naszej klasie omawialiśmy tematykę związaną z grzybami. W związku z tym dziś bardzo chętnie podzielę się z Wami moimi pomysłami i pomocami związanymi z tą tematyką.
W zdobywaniu nowych jak i utrwalaniu już posiadanych wiadomości towarzyszyło nam wiele ciekawych aktywności.
Tydzień rozpoczęliśmy od poznania budowy grzyba. Pomógł nam w tym prosty plakat.
Link do plakatu znajdziesz TUTAJ
Omawialiśmy tematykę za pomocą wizualizacji (plastikowy grzyb), ale też pomogły nam interaktywne ćwiczenia, które moi uczniowie bardzo lubią:
Tym razem stworzyłam interaktywne zdjęcie popularnego MUCHOMORA z ukrytymi zadaniami, które miały na celu utrwalić zdobytą wiedzę. Oprócz głównego celu jakim jest poznanie budowy grzyba dzieci ćwiczyły percepcje wzrokową i logiczne myślenie.
Razem z uczniami utrwalaliśmy nazwy grzybów jadalnych i trujących, korzystając z przygotowanych interaktywnych ćwiczeń jak i kart pracy. Dowiedzieliśmy się, że potrafią być do siebie bardzo podobne i dlatego na grzyby wybieramy się tylko z dorosłym opiekunem. Odczytywaliśmy i dopasowaliśmy etykiety do odpowiednich grzybów. Dokonywaliśmy ich opisu. Stworzyliśmy też grzyby z warzyw, co pomogło nam utrwalić wiedzę z zajęć. Warto wspomnieć, że tworząc nasze "warzywne" grzyby używaliśmy poznanych już wcześniej nazw, takich jak: KAPELUSZ, TRZON, GRZYBNIA.
Nie zapomnieliśmy też o innych grzybach, z którymi możemy się spotkać nie tylko jesienią.
Link do prezentacji znajdziesz TUTAJ
Dowiedzieliśmy się dlaczego należy wyrzucać jedzenie z pleśnią, dlaczego ciasto rośnie, a nawet wykonaliśmy kilka eksperymentów.
Komentarze
Prześlij komentarz